Vijfde dag, bijzondere zondag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu Vijfde dag, bijzondere zondag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu

Vijfde dag, bijzondere zondag

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

08 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Een stralende zondag die begon met een bezoek aan de Armeens apostolische kerk in Yerevan. Deze kerkdienst wordt vooral 's zomers zo goed bezocht door toeristen, dat zo'n 80 procent van de aanwezigen toerist was. De diensten zijn een soort inloopdiensten. Je loopt er in en blijft zo lang je wilt. Er is een prachtig koor en ook de priesters zingen. Of de katholicos zou komen was nog even de vraag, maar een stel televiesjournalisten wist te vertellen dat hij op reis was. Binnen was het druk en warm, dus velen liepen even binnen, luchtten even en gingen weer terug.

Het duurde even voor de hele club weer bij elkaar was, Sjaak en ik waren natuurlijk weer achtergebleven en konden de bus niet meer vinden, maar toen dat eenmaal gelukt was, gingen we op weg naar Regenboogdorp. Ankie Darsjan en hun kinderen ontvingen ons met zeer open armen en hadden geweldige lunch met barbecue voor de hele club klaarstaan.

Vorig jaar hebben Ankie en Darsjan zaad voor tomaten en courgettes van ons gekregen. Maar door het cultuurverschil ging hier iets flink fout. Onze prachtige kleine ronde tomaatjes en gele en witte courgettes vonden in Armenië geen aftrek. Dus de goede oogst die ze hadden, konden ze niet eens kwijt. Dat was natuurlijk wel heel erg zuur en als compensatie heeft de stichting zowel Ankie en Darsjan als de schoonouders van de dochter die ook met het zaad gewerkt hadden, een geldbedrag aangeboden.

Hierna splitsen onze wegen zich. De jongeren togen met Hajestan, de tolk, naar de stad om souvenirs te kopen en wij bleven met Maria nog achter, omdat de dochter van Ankie speciaal voor vandaag een mooie taart had gebakken.

Door de verzengende hitte strompelden we naar het huis van de schoonouders van de dochter van Ankie. Gelukkig konden we daar onder het afdak zitten en kwam de prachtige taart in berenvorm te voorschijn. Wat een werk moet ze daar aan gehad hebben.Jan had voor al deze mensen nog een leuke voorraad groentezaad, waarmee ze echt enorm in hun sas waren. Het bleef nog lang gezellig in de snikhete tuin en het water, de cola en de cognac vloeiden vrolijk.

Onze loeihete zondag eindigde heel relaxt in het zwembad van Hotel Regineh.

Morgen weer snel echt aan het werk!

• 08 Augustus 2010 - 19:24

Sandra:

Beste allemaal,

Leuk om de verslagjes te lezen! Zo blijven we goed op de hoogte van jullie activiteiten. Een hele goed tijd nog!
    Groeten Sandra

• 09 Augustus 2010 - 16:40

Piet En Anja:

Kijk die cognac he dat is goed voor de bloedsonloop en dat mis ik nou want van anja krijg ik geen cognac.
    Veel sterke en Zegen nog met het uitzoeken van de projecten en de verdeling van het geld, wat dat is meestal tekort.
    Maar Maria weet die druppel op de gloeiende plaat daar gaat het om.

• 09 Augustus 2010 - 20:13

Gerrit Van Der Stoep:

Lijkt me verstandig om morgen weer echt aan het werk te gaan.

Berentaarten eten en luieren in het zwembad, daarvoor zijn jullie niet daar heen gegaan!!

Goede laatste dagen gewenst en we horen straks thuis live de verhalen wel.

De internetverbinding in Armenie is volgens mij beter dan op de camping in vlissingen....

Gegroet,

Gerrit en zijn vrouwen

• 09 Augustus 2010 - 22:20

Wilma Hagenaar:

Mooi om via onze kinderen betrokken te raken bij zulk mooi werk, dat jullie zonder veel ophef doen. Veel wijsheid bij het beslissen toegewenst en een goeie thuisreis.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Armenië 2010

12 Augustus 2010

En een beetje nadruppelen...

11 Augustus 2010

Ja, we zijn d'r weer!

10 Augustus 2010

Even snel stukje voor de krant tussendoor

08 Augustus 2010

Vijfde dag, bijzondere zondag

08 Augustus 2010

Derde en vierde dag, deel 3
Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

De Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië is gedurende het hele jaar bezig met fondsenwerving voor mensen in Armenië die dat hard nodig hebben. Elk jaar gaat de groep een week op eigen kosten naar het land om lopende en/of afgeronde projecten te bekijken en nieuwe projecten te beoordelen. Dit jaar bestaat de groep uit Piet en Anja van Daalen, Henny Bos en zijn dochter Aline, Jan en Inka van der Stoep, Sjaak Oudshoorn en Linda Vaandering. Namens de Lions Pijnacker-Nootdorp, die enige tijd geleden voor een forse donatie hebben gezorgd, reist Frans Lettinga mee.

Actief sinds 28 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 20023