En een beetje nadruppelen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu En een beetje nadruppelen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu

En een beetje nadruppelen...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

12 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Het is nadruppelen geblazen, zowel buiten als in ons reisverslag. Anderhalve dag zijn we nu al weer thuis, inmiddels weer afgekoeld tot normale temperaturen en hard aan het werk.

Iedereen die gereageerd heeft op onze verslagen: hartelijk dank! Reacties zijn altijd erg leuk en worden/werden zeer op prijs gesteld.

Nog tegoed hebben jullie: de laatste dag van ons bezoek.

Op deze laatste dag brengen we 's morgens een bezoek aan de ons bekende topspecialist neonatologie in het ziekenhuis van Yerevan. Hier wordt op de afdeling gynaecologie flink verbouwd, zodat de afdeling neonatologie meteen naast de bevallingsruimtes komt. Het gaat er al goed uitzien. De arts neemt ons mee naar de couveuseruimte waar weer een aantal veel te vroeg geboren kinderen nauwlettend in de gaten gehouden wordt. Hier hebben we vorig jaar infuuspompjes geschonken, die het verschil kunnen maken tussen leven en dood voor deze minimensjes. Ook dit jaar heeft de stichting een bedrag voor deze afdeling beschikbaar.

In the middle of nowhere verrijzen de muren van de nieuwe eenkamerwoning van Ruzanne en haar gezin. Al veel te lang wonen zij in een ruimte zonder ramen onder een flat, waar het nat en ongezond is. Hier kan het gezin een nieuwe start maken, in de omgeving van de familie van Ruzanne. De stichting stelt ook geld beschikbaar voor het aanleggen van waterleiding.

We hebben nog tijd om naar het Genocidemuseum in de stad te gaan en daarna is het afscheid nemen geblazen van Maria en Benjamin. Het geld dat de stichting dit jaar bij elkaar heeft gebracht komt zoals we gezien hebben weer heel goed terecht.

Bij deze iedereen die een bijdrage heeft gedaan, enorm bedankt namens de mensen in Armenië, voor wie een gift een enorm verschil kan maken.

• 12 Augustus 2010 - 20:25

Rob,Marian En Tim:

neonatologie,dat spreekt ons bijzonder aan, onze Jasper is ook al ieniemini mensje geboren met 1200gram en 36cm,heeft in Leiden gelegen en nu helpt hij in Armenie. Hier is de wetenschap al ver met deze mensjes.Hopen dat er daar ook veel kinderen gezond kunnen opgroeien na zo'n moeilijke start.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Armenië 2010

12 Augustus 2010

En een beetje nadruppelen...

11 Augustus 2010

Ja, we zijn d'r weer!

10 Augustus 2010

Even snel stukje voor de krant tussendoor

08 Augustus 2010

Vijfde dag, bijzondere zondag

08 Augustus 2010

Derde en vierde dag, deel 3
Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

De Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië is gedurende het hele jaar bezig met fondsenwerving voor mensen in Armenië die dat hard nodig hebben. Elk jaar gaat de groep een week op eigen kosten naar het land om lopende en/of afgeronde projecten te bekijken en nieuwe projecten te beoordelen. Dit jaar bestaat de groep uit Piet en Anja van Daalen, Henny Bos en zijn dochter Aline, Jan en Inka van der Stoep, Sjaak Oudshoorn en Linda Vaandering. Namens de Lions Pijnacker-Nootdorp, die enige tijd geleden voor een forse donatie hebben gezorgd, reist Frans Lettinga mee.

Actief sinds 28 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 20022