Derde en vierde dag: toerist gespeeld deel 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu Derde en vierde dag: toerist gespeeld deel 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu

Derde en vierde dag: toerist gespeeld deel 1

Door: pijnackernareninarmenie

Blijf op de hoogte en volg Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

07 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Voor het eerst in de geschiedenis van de Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië zijn we een paar dagen puur toerist geweest, en niet alleen bezig geweest met het bezoeken van projecten. Omdat de jongeren na twee weken hard werken wel eens recht hadden op iets leuks, had Maria geregeld dat we met elkaar zouden optrekken en met de hele club wat mooie plekken van Armenië zouden bezoeken.

Vrijdagochtend haalden we de jongeren met een grote bus op bij het tweede kindertehuis waar ze inmiddels waren aangekomen. Hier gaan ze vanaf maandag aan de gang met schilderen en misschien wat wandelen met de bewoners van het huis, die geestelijk en lichamelijk gehandicapt zijn.

Vol programma
Maria had een professioneel toeristisch programma samengesteld. We begonnen bij het klooster Khor-Virap, vlakbij de Turkse grens. De Ararat leek ineens heel dichtbij. Hier zat Gregory the Illuminated in de vierde eeuw na Chr. dertien jaar gevangen gezeten in een kerker. Via enge laddertjes konden we ons in de kerkers – het bleken er zelfs twee te zijn – laten zakken. Zweethandjes waren hier niet handig!

In Nora Vank bezochten we een kerkje van twee verdiepingen. Met een vruchtbaar bezoek aan een wijnfabriekje tussendoor – velen van ons kwamen naar buiten met een flesje of wat – kwamen we om een uur of drie rammelend van de honger aan in Vayck, waar we in een restaurant aan een rivier lekker hebben zitten eten. Uiteindelijk werd het toch nog opschieten op deze vrije dag, want we moesten nog naar Jermuk, waar ons een kabelbaan wachtte. In Jermuk is het toerisme redelijk in ontwikkeling, en het was ook wel eens prettig voor ons om niet alleen de schrijnende gevallen in Armenië te zien, maar ook eens te zien dat het land zich flink ontwikkelt. Sjaak mocht samen met de loco-burgemeester in de stoeltjeslift, maar de man zei geen boe of bah, in geen enkele taal. Zo is zo’n ereplaatsje niet meer zo interessant. Maar de man was erg enthousiast en wilde ons zo veel mogelijk van zijn plaats laten zien.

• 07 Augustus 2010 - 20:41

Piet En Anja:

Klinkt goed allemaal.
    Wat had ik graag naast die loco willen zitten.
    Hadden we samen in stilte kunnen genieten.(ik praat toch niet veel)
    We zien weer uit naar deel 2. Met Piet z'n been moeten we gewoon veel geduld hebben. Elke dag moet ik het uitspoelen, drogen en opvullen met een tampon en verbinden.We printen de verslagen uit voor moeder, dus die blijft ook op de hoogte van alles.Geniet nog maar van alles, en allemaal de hartelijke groeten.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Armenië 2010

12 Augustus 2010

En een beetje nadruppelen...

11 Augustus 2010

Ja, we zijn d'r weer!

10 Augustus 2010

Even snel stukje voor de krant tussendoor

08 Augustus 2010

Vijfde dag, bijzondere zondag

08 Augustus 2010

Derde en vierde dag, deel 3
Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

De Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië is gedurende het hele jaar bezig met fondsenwerving voor mensen in Armenië die dat hard nodig hebben. Elk jaar gaat de groep een week op eigen kosten naar het land om lopende en/of afgeronde projecten te bekijken en nieuwe projecten te beoordelen. Dit jaar bestaat de groep uit Piet en Anja van Daalen, Henny Bos en zijn dochter Aline, Jan en Inka van der Stoep, Sjaak Oudshoorn en Linda Vaandering. Namens de Lions Pijnacker-Nootdorp, die enige tijd geleden voor een forse donatie hebben gezorgd, reist Frans Lettinga mee.

Actief sinds 28 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 20086