We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis! - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

12 September 2011 | Armenië, Jerevan

We zijn er weer! Na een nachtrust van 1 uurtje en deze keer een voorspoedige vlucht met overstap in Waschau landden we vanmorgen op stevige windvlagen op Schiphol. Erg moe en erg voldaan.

Ons verblijf in Armenië hebben we gisteren in stijl afgesloten. We begonnen met een Armeens apostolische kerkdienst van twee uur, waarbij je de hele tijd staat. Een bijzondere belevenis, zeker ook door het heel fraai zingende mannenkoor.

Na een poosjes zondagsrust op een terras aan het Sevanmeer bezochten we Ruzanna, die vorig jaar op kosten van de stichting een eigen woning had gekregen. Tien jaar lang leefde ze in de kelder van een flat, in een vochtige ruimte zonder ramen. Haar man en kinderen waren vaker ziek dan gezond en het leven zag er uitzichtloos uit voor deze familie. Met deze eenvoudige woning vlak bij haar familie hebben Ruzanna en haar gezin weer hoop op een toekomst. Vorig jaar was ze nog één brok zenuwen, nu straalden haar ogen en durfde ze weer vooruit te kijken. Heel ontroerend.

Na het afscheidsdiner met Maria, Benjamin en Artavast, de penningmeester van Little Bridge, volgde de verdeling van de giften voor de verschillende projecten. Meer hierover deze week op www.pijnackernarenhelpenarmenie.nl.

Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

De Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië is gedurende het hele jaar bezig met fondsenwerving voor mensen in Armenië die dat hard nodig hebben. Elk jaar gaat de groep een week op eigen kosten naar het land om lopende en/of afgeronde projecten te bekijken en nieuwe projecten te beoordelen. Dit jaar bestaat de groep uit Piet en Anja van Daalen, Henny Bos en zijn dochter Aline, Jan en Inka van der Stoep, Sjaak Oudshoorn en Linda Vaandering. Namens de Lions Pijnacker-Nootdorp, die enige tijd geleden voor een forse donatie hebben gezorgd, reist Frans Lettinga mee.

Actief sinds 28 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 20054