Eerste volle 'werk'dag in Armenië - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu Eerste volle 'werk'dag in Armenië - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie - WaarBenJij.nu

Eerste volle 'werk'dag in Armenië

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

07 September 2011 | Armenië, Jerevan

Om zes uur vanmorgen liepen we Hotel Renineh in Yerevan in. Op het vliegveld was van alles fout gegaan. De koffer van Inka was en bleef weg, het statief van Jan was even weg, maar kwam weer terug en de middelvinger van Sjaak kwam gruwelijk tussen de dichtslaande deur van het busje. Maar... we konden eindelijk naar bed... voor een uur. Het progremma was lekker druk, dus om 9 uur stnd Maria al klaar met het busje om in rap tempo aan alle projecten te beginnen.

Als eerste brachten we een bezoek aan dr. Beglaryan in het Academisch Ziekenhuis in Yerevan. De Lions hebben voor twee couveuses, warmtelampen en pompjes gezorgd en de SPHA heeft ervoor gezorgd dat er een minilaboratorium voor bloedonderzoek is gekomen. Een blij bezoek dus. Het ziekenhuis zit middenin een verbouwing, maar is bijna klaar en dan kunnen er weer meer veel te vroeg geboren kindertjes geholpen worden.

In hetzelfde tempo reden we door naar het bejaardenhuis in Nor Nork. Hier zijn met geld van de Stichting Carolus Gulden twee professionele wasmichines uit Dubai gehaald, die per stuk per keer 23 kilo was kunnen verstouwen.

Het volgende bezoek was aan de checotherapie-unit van het Muratsan Ziekenhuis. Een ziekenhuis waaraan je kunt zien dat er hard gewerkt wordt voor de jonge leukemiepatiëntjes. De geneesheer-directeur heeft behoefte aan medicijnen voor kinderen die die zelf niet kunnen betalen en aan een afzuiginstallatie, die ervoor moet zorgen dat het personeel geen kwaijke stoffen inadement bij het klaarmaken van de medicijnen voor de kinderen. Voorstel komt op de lijst.

In Dimitrov bezochten we een afgerond project. Hier hebben de kleuters een prachtig onderkomen gekregen.

In Garni stond een waterleidingproject op ons te wachten. 3200 meter moet hier komen,600 is op kosten van de SPHA al gerealiseerd. Veertig huizen genieten straks van stromend water.

De dag eindigde bij het gezin van Ankie en Darshan in Regenboogdorp. We komen daar al drie jaar en we hebben hen vorig jaar kunnen helpen met onder andere tomatenzaad. Dit jaar was het een verdrietiger bezoek. De zoon van Ankie en Darshan is vijf maanden geleden door een bizar ongeluk om het leven gekomen.

Morgen gaat de reis richting het noorden.

• 08 September 2011 - 06:59

Janny:

Wat een pech, maar jullie zijn echte bikkels. Leuk om te zien waar jullie zijn en wat voor projecten er bezocht worden.
    Pluim voor jullie allemaal!!!!

• 08 September 2011 - 21:41

Sandra:

FIjn om het verslag te kunnen lezen. Jullie hebben een intensieve dag achter de rug.

• 19 September 2011 - 20:19

Tamara Van Der Spek:

Ik kan mij nog goed herrineren toen wij vorig jaar op bezoek gingen bij het gezin in het regenboogdorp. Wij ontvingen toen een erg warm onthaal. Wat heftig om te horen dat hun zoon is overleden! Erg verdrietig voor hun..

Stiching Pijnackernaren Helpen Armenie

De Stichting Pijnackernaren Helpen Armenië is gedurende het hele jaar bezig met fondsenwerving voor mensen in Armenië die dat hard nodig hebben. Elk jaar gaat de groep een week op eigen kosten naar het land om lopende en/of afgeronde projecten te bekijken en nieuwe projecten te beoordelen. Dit jaar bestaat de groep uit Piet en Anja van Daalen, Henny Bos en zijn dochter Aline, Jan en Inka van der Stoep, Sjaak Oudshoorn en Linda Vaandering. Namens de Lions Pijnacker-Nootdorp, die enige tijd geleden voor een forse donatie hebben gezorgd, reist Frans Lettinga mee.

Actief sinds 28 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 20057